.

17. mars 2015.

QT5 EGLFS roter skjermen.

+++ qt5base-5.4.0 / src / platformsupport / eglconvenience / qeglcompositor.cpp 2015-03-17 19: 58: 59.223562515 +0800.

+ statisk bool rotate90 = 0;

Koble til (& m_updateTimer, SIGNAL (timeout ()), SLOT (renderAll ()));

– glViewport (0, 0, targetWindowRect.width (), targetWindowRect.height ());

+ glViewport (0, 0, targetWindowRect.height (), targetWindowRect.width ());

+ glViewport (0, 0, targetWindowRect.width (), targetWindowRect.height ());

uint textureId = texture-> textureId (i);

QMatrix4x4 target = QOpenGLTextureBlitter :: targetTransform (teksturer-> geometri (i),

+ target.rotate (90, 0, 0, 1);

const float opacity = window-> window () -> opacity ();

hvis (opacity! = currentOpacity)

for (int i = 0; i & lt; textures-> count (); ++ i)

QMatrix4x4 target = QOpenGLTextureBlitter :: targetTransform (teksturer-> geometri (i), targetWindowRect);

+ target.rotate (90, 0, 0, 1);

m_blitter-> blit (teksturer-> teksturId (i), mal, QOpenGLTextureBlitter :: OriginBottomLeft);

Nedenfor er eksempelkoden som arbeider med QML.

QApplication app (argc, argv);

Egenskaps alias tekst: textItem.text.

tekst: qsTr («Hello World»)

Stor takk for jobben din.

Jeg sender appen min fra Qt4.8 til Qt5.4, og oppdateringen din var veldig passende.

Grafisk visning fungerer fint, men jeg har et stort problem med inngang fra beroringsskjermen.

Jeg provde og evdev, og tslib – ikke flaks.

Jeg vil sporre deg – din soknad om proccessing input?

Pass pa at inntastingsenhetskoden pa beroringsskjermen din (For eksempel / dev / input / event0).


Hei! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi forbereder det for deg. Prøv her nå!