Craps.

A si at craps er et kasinospill som spilles med terninger, er som a fortelle folk at Mount Rushmore er en skulptur av noen dode gutter. Begge pastandene er sanne, men ingen foreslar virkelig intensiteten til hva folk opplever nar de gjor turen til et kasino eller South Dakota.

Craps Emner.

Gratis spill – Craps.

Craps-spill.

Craps-spill er drivkraften bak craps action. Spillet ville v re ganske kjedelig hvis alle bare sto rundt og ventet pa et utfall.

Craps-spill er basert pa rulle av et par terninger. Nar en skytter har opprettet et poeng, vil han / hun i gjennomsnitt rulle atte ganger for han avgjor passelinjespillene pa en eller annen mate (ved a gjore poenget eller skjule seg). Heldigvis for adrenalin-junkier blir craps bare mer spennende etter at poenget er opprettet.

De mest grunnleggende spillene i Craps.

En del av crapsbordet er reservert for a komme / ikke komme med spill. Disse er i det vesentlige det samme som pass / ikke passere spill – bortsett fra at de alltid behandler neste rulle som en utrullingsrulle.

La oss si at du er skytteren, og du startet med a sette $ 5 pa passelinjen, men du rullet ikke en naturlig (en 7 eller 11). I stedet var din kom-ut-roll en 4, for a gjore poenget ditt (og vinne ditt passelinje), ma du rulle en annen 4 for du ruller en 7. Siden du er dobbelt sa sannsynlig a rulle en 7 som du er a rulle en 4, kan du allerede fole at din $ 5-innsats pa passordet glir bort.

Du har ikke lov til a fjerne den $ 5-innsatsen, men du kan ta stinget ut av a sutte ut ved a sette $ 5 pa plass. Et kom-bet spiser neste roll som en utrullingsrulle. Hvis du kaster en 7, vinner du din innsats samtidig som du mister passelinjespillet ditt (fordi sa langt som passelinjen er bekymret, har du bare sjukket ut i stedet for a gjore poenget ditt, men sa langt som det kommer innsats er bekymret, du har bare rullet en naturlig).

I hovedsak kom / ikke kom spill gjor det mulig a spille innebygde runder craps i en enkelt runde, som hver kan ha et annet poeng enn det som ble etablert av skytterens virkelige utkomne-roll.

Ikke kom med spill.

La oss ga tilbake til det tidligere scenariet med skytteren som tar en litt annen tiln rming. Etter a ha satt $ 5 pa passelinjen, ruller han en 4. Han foler seg ikke bra om hans sjanser til a gjore sitt poeng for han sverger ut, men han foler seg heller ikke naturlig pa neste rulle. Han bestemmer seg for a hedge ved a sette $ 5 pa ikke kommer.

Han ruller en 10, som ikke avgjor heller innsatsen. Han ma fortsatt rulle en 4 for en 7 for a vinne sin passlinje-innsats, men poenget for a komme / ikke bli en innsats som han nettopp har plassert, er na etablert som en 10. Hvis han hadde lagt et bud, sa han ville onske a se en 10 for en 7, men siden han plasserte en ikke bli innsats, vil han na syv ut for han ruller en 10. Han er like sannsynlig a rulle en 4 som han skal rulle 10, men fortsatt dobbelt sa sannsynlig a rulle en 7 som en av de to etablerte punktene. Hvis hans neste roll er en 7, sa mister han passordets innsats (selvfolgelig), men han vinner at han ikke kommer til a spille fordi han sjukket ut.

Bli involvert i for mange kom / ikke kom spill kan enkelt forlade spillerne om hvilke utfall som er onskelige – men ikke anta at disse spillene er darlige bare fordi de kan v re forvirrende. Faktisk, kom / ikke kom spill har samme lave huskanten (& lt; 1.5%) som bestatt / ikke passere spill. Og siden disse spillene er helt et sporsmal om flaks, spiller det egentlig ingen rolle hvor forvirrende de er.

Flere spill.

Nybegynnere craps-spillere burde ikke bekymre seg for a bli involvert i flere kom / ikke komme spill. Den lydigste maten a n rme seg craps er a fokusere pa a sikkerhetskopiere ditt opprinnelige pass / ikke passere spill ved a plassere (eller legge) odds, noe som gjor at du kan bringe huskanten enda n rmere null. Vi diskuterer odds-spill i storre detalj i strategiseksjonen, fordi de er uten tvil den smarteste innsatsen tilgjengelig for vanlige spillere i de fleste kasinoer.

For na, la oss fokusere pa IGNORING de andre spillene som er tilgjengelige i et craps-spill – spesielt sentrale proposisjoner. Disse er sucker-spill fordi belonningene som tilbys av kasinoene er uforholdsmessige til de risikoene som spillerne antar. Likevel forblir disse innsatsene popul re med folk som drikker nok til a tro at det er noe som er «i sonen», som tilsynelatende inneb rer en mystisk forbindelse med terningene.

Hvis du setter $ 10 pa en hard 6, satser du pa at skytespillet vil rulle 3-3 for en 1-5 eller 2-4 eller en 7. Oddsene for det som skjer er 10 til 1 mot deg, men casino vil bare betale deg 9 til 1 hvis du har rett. Du vil miste $ 100 for hver $ 90 du vinner pa den innsatsen.

Gratulerer! Du lar bare huset sextuple sin kant (som skyter fra under 1,5% pa et pass / ikke passere innsatsen til over 9% pa en hard 6-satsning). Kanskje du far heldig, men selv om du gjor det, var det fortsatt et chump-trekk.

Det er langt flere craps-spill a l re om og vurdere for du spiller din forste runde av denne kasinoklassikeren. Men de ovennevnte eksemplene og leksjonene i grunnleggende i spillet Craps bor forberede deg til a l re om resten av spillet.

Craps Strategi.

Eksperter er enige om at det er tre idiotsikker strategier for a vinne pa craps.

Den forste er a bruke lastet terning. Disse terningene gjor underverk helt til noen merker at du snyder, noe som er nar du ma begynne a bekymre deg om lastede vapen.

Den andre surefire maten a vinne pa craps er a stjele Dr. Who’s Tardis og reise tilbake i tid til oyeblikket for en gitt roll for a plassere innsatsen din pa et resultat du allerede vet. Problemet er imidlertid at nar du har stjalet Tardis, er det ingen tid for craps lenger fordi du vil v re for opptatt i kampen mot Daleks. (Ikke spill craps sammen med Dalek. De bruker lastet terning – jerks!)

Den tredje maten a vinne pa craps er a apne et kasino og la folk spille pa crapsbordet ditt i henhold til spillets standardregler. Det spiller ingen rolle hvor heldig disse menneskene er fordi hvis de holder seg ved bordet lenge nok, vil de til slutt miste alle pengene sine.

Mer Craps Detaljer.

Det er rimelig a tenke pa et crapsbord som en kompleks maskin med en rekke forskjellige transportband designet for a b re penger fra lommeboken til kasinoet. Noen av bandene er vippet i sv rt bratt vinkel. Nar du legger pengene dine pa disse belter, tumbler det raskt inn i kasinohvelvet. Andre belter har en veldig skansom skraning, og det kan ta lang tid for de belter a b re hele innholdet i lommeboken.

Hver innsats du kan lage i et craps-spill gir noen form for fordel til huset, men den fordelen kan variere fra bittesma (for eksempel en odds-innsatsen bak et pass / ingen pass-innsats) til enorme (for eksempel senterforslagene).

Odds Bets Strategy.

Det magiske av odds-spill er at selv om de bare kan gjores til stotte for pass / ikke passere eller komme / ikke komme til spill som allerede har ofret en liten kant til huset, gir odds-spillene seg ingen fordel for huset eller spilleren. Omtrent alle andre mulige innsatser i kasinoet favoriserer huset med litt margin, men odds-spill i craps gir spillere et jevnt spillomrade.

Odds bets yield belonninger som er perfekt proporsjonert med risikoen som antas nar de plasseres. Hvis oddsen er 2-til-1 mot et utfall (for eksempel ruller en 4 for en 7), betaler huset 2-til-1 pa en vinnende innsats. Du vil miste dobbelt sa ofte som du vinner, men du vil vinne dobbelt sa mye som du risikerer, noe som betyr at hvis du hadde en uendelig bankroll og en uendelig tid for a plassere odds-spill mot et kasino, kan du forvente a bryte for alltid. Det er en FAR bedre posisjon a v re i enn omtrent enhver annen gambling mulighet kasinoer.

Men siden kasinoer er i bransjen for a stole pa en huskant, vil de ikke la deg bare komme inn og gjore en odds innsats. Du kan bare plassere odds-spill etter at du allerede har ofret en liten kanten til huset ved a plassere et pass / ikke passere eller komme / ikke bli slatt.

Og det er akkurat det du burde gjore hvis du er serios om a maksimere gevinstene dine (eller, mer realistisk, minimere tapene dine).

De fleste kasinoer tillater craps spillere a plassere 2X odds-spill til stotte for pass / ikke passere eller kom / ikke kom med spill. I slike tilfeller kan du plassere en odds pa $ 10 sa snart poenget er opprettet, hvis du setter $ 5 pa passelinjen. Noen kasinoer tillater 3X odds-spill (for maksimalt innsats pa $ 15) eller 5X odds-spill (for en maksimal innsats pa $ 25). Det smarte spillet er a gjore maksimal odds-innsatsen tillatt til stotte for ditt forste pass-innsats. Siden odds-spill gir huset en 0% kanten, gir hver dollar du plasserer i en odds-innsats whittles bort ved kanten du innrommet ved a gjore passet / ikke passere innsatsen i utgangspunktet. Jo storre oddsene dine er, desto mer kommer kanten til noll pa den pakkede innsatsen av passet / ikke passere innsatsen og oddsene.

Trick a vinne pa Craps.

Nar du har brukt matematisk forstaelse av odds-spill for a forme huset kanten ned til nesten ingenting, er det virkelige trikset med a vinne pa craps a vite nar du skal slutte.

Statistikk kan fortelle hva som vil skje i gjennomsnitt over tid, men craps er et spill av streker, og ingen matematiker kan fortelle deg noyaktig nar en vinnende strikke vil ende. Verre enna, nar du har kjort det hoye av en femten minutters vinnestrek, er det vanskelig a stoppe bare pa grunn av et par darlige ruller. Selvfolgelig tror du at magien kommer tilbake hvis du bare fortsetter a spille. Det gjor vi alle. Det er en del av moroa.

Og kanskje vil det. Men kanskje det ikke vil. Uansett vil du sannsynligvis ikke v re i riktig emosjonell tilstand for a se disse «maybes» med noen klarhet.

Sa hvis du er serios med a vinne pa craps, er mitt rad a:

1) Hold deg til bestatt / ikke pass eller kom / ikke kom med spill;

2) Stotte de innsatsene med de storste oddsene som huset vil tillate;

3) Definere pa forhand hvor mye penger du trenger a samle for a ga bort en vinner; og.

4) La bordet v re sa snart du mister bankrollen din eller sla malet ditt. Hvis du finner deg selv a si, «Jeg vet at jeg nadde mitt $ 1000 mal, men jeg er varm, sa jeg fortsetter», sa vil jeg satse pa bankrollen min at du skal miste den $ 1000.

Hvorfor spille Craps?

Craps er mye mer enn et spill. Det er en fest som venter pa a skje fordi det skriker «Jo mer, merrier!» med hver rulle. Det er vanskelig a finne andre spill (inne i kasinoet eller andre steder) som tillater sa mange mennesker a spille pa samme tid. Hvis du ser hundre mennesker som spiller spor, spiller de uavhengig. Og hvis du ser syv mennesker samlet rundt et blackjackbord, spiller hver en privat kamp mot forhandleren.

Ikke sa med craps! Nar du ruller en syv som skytespillet, kan du spenge et halvt dusin folk og knuse hjerter pa et halvt dusin andre, og opproret kan trekke enda flere mennesker inn i den unike dynamikken til bordet ditt.

Og nar du sju ute og neste skytter trapper opp for a erstatte deg, er du ikke ute av spillet. Det betyr bare at du har hendene fri til a gjore mer drikke og plassere flere spill.

Tall i Craps.

Den forste hindringen for a forsta craps er ikke det kompliserte oppsettet av bordet eller det ukjente sjargonget som brukes av mannskapet. Det er antagelsen, laget av de fleste, at syv er alltid et heldig nummer.

Syv er det viktigste nummeret i craps, men det har ingenting a gjore med flaks – og alt a gjore med sannsynlighet. Hvis du ruller to standard terninger, vil du produsere syvene oftere enn noe annet.

Bare tenk pa det. Uansett hvilket nummer som kommer opp pa den forste doden, er det alltid et nummer pa den andre dor som kan bringe totalen til 7 (1 + 6, 2 + 5, etc.) Det er ikke sant for et annet tall mellom 2 og 12 Hvis den forste doden kommer opp som 2 eller hoyere, er det ingen mate a oppna totalt 2 fordi den andre dor vil legge til minst 1. Pa samme mate, hvis den forste dor kommer opp som 5 eller lavere, er det Ingen mate a rulle en 12 fordi det meste du kan fa fra andre dysen er 6. Jo n rmere et tall er til 7, jo mer sannsynlig er det a komme opp, men 7 er kongen.

Sa nar er 7 et heldig nummer i craps?

Hvis du er den nye skytespilleren, og du nettopp har lagt inn en $ 5-innsats pa passelinjen, og det er din aller forste roll (kom-ut-rollen), sa er en 7 lykke til. A rulle en 7 eller en 11 pa en utrullingsrulle kalles en naturlig, og alle spill pa passlinjen blir betalt jevnlige penger. (Du har nettopp slatt din $ 5 til $ 10.)

Men hvis du kommer ut-rollen er en 2, 3 eller 12, sa tapte alle med penger pa passlinjen.

Hvis din kommende roll er noe annet enn en 2, 3, 7, 11 eller 12, forblir innsatsene pa passelinjen i spill fordi det som antall terningene utgjorde (4, 5, 6, 8, 9 eller 10) er na etablert som punktet.

Hva er poenget?»

Dette er nar craps blir spennende – og nar syv blir fienden til spill pa passlinjen.

La oss si at kom-rollen din var en 8. Na er det din jobb a fortsette a rulle til du enten gjor poenget ditt (ved a rulle en annen 8) eller syv ut (ved a rulle en 7). Plutselig er en 7 darlige nyheter for alle med penger pa passelinjen. Og siden du er litt mer sannsynlig a rulle en 7 enn du skal rulle en 8, vil disse menneskene juble for at du skal sla oddsen og gjore dem alle vinnere.

Mange mennesker har ideen om at siden 2, 3 og 12 er automatiske tapere for passlinjespill pa kommandolinjen, ma de alltid v re uheldig. Det er ikke sant. Nar du har etablert poenget med en utrullingsrolle, er de eneste rullene som gjelder for passlinjen selve poenget og nummer 7. Hvis poenget kommer opp forst, vinner passene og vinner ikke spillene. dersom 7 kommer opp forst, gar det med a tape tap og ikke passere innsatsvinduet. Rullande slangoye Etter at du har opprettet punktet, er det meningslost (bortsett fra at du ikke kommer eller ikke far innsats eller midtbanen).

Selv om a vinne pa craps er helt et sporsmal om flaks, er huskanten mot en standard innsats pa passelinjen sa lav (mindre enn 1,5%) at du kan ha det bra pa en begrenset bankrulle selv om det eneste du forsta om craps er det 7 seier for passlinjen pa en utrullingsrulle og taper hvis skytespillet prover a gjore et poeng.

Hvis du startet denne artikkelen som en total craps nybegynner, gratulerer, har du allerede l rt nok til a gjore en av de sikreste innsatsene pa et kasino gulv.

Craps historie.

Ifolge The New Complete Hoyle Revised, «Dice er de eldste gambling redskapene kjent for mannen», slik at ingen virkelig vet hvor langt tilbake vi ma ga for a finne den virkelige opprinnelsen til spillet som er kjent som craps.

Ikke desto mindre kan historikere spore craps til et tidligere spill som heter «fare» som var popul rt i Europa, minst like langt tilbake som middelalderen, da terninger ble laget av bein av dode dyr (spesielt grisknok). Selv om Geoffrey Chaucer refererte til terninger som «bein» helt tilbake i 1400-tallet, ble uttrykket «roll the beans» forst dukket opp i print i 1897 – spesielt i forhold til etterkommeren av fare som kalles craps.

Fare for populariteten i England i 1600-tallet og 1700-tallet. Da Shakespeare s Falstaff quipped, «jeg tippet ikke over syv ganger … en uke!», Kunne publikum trolig ikke tenke spesielt pa spillet de kalte fare.

Men selv om opprinnelsen til fare er skjult i mysterium, er opprinnelsen til craps ganske godt forstatt. I artier like for amerikansk borgerkrig, innforte en Louisiana playboy ved navn Bernard Xavier Philippe de Marigny de Mandeville en forenklet versjon av fare for samfunnet av spillere i New Orleans.

Hvor kom navnet Craps fra?

Grunnen til a inkludere den franske fransk-franske friterte navnet i sin helhet er a understreke at navnet pa craps ikke har noe a gjore med en slang term pa engelsk for ekskrement. Hvis du tror at craps kalles craps fordi skytta roper noe i trad med «Feces!» nar han ruller slange oyne, tenk igjen. For det forste var Mandevilles venner meget sannsynlig a rope «Merde!» Og for det andre er craps tilsynelatende kort for «crapaud», som er fransk for padde.

Hu h? Hva har padder a gjore med a spille terninger? Kan du til og med lage terninger ut av toadknuckler?

Vel, det er ikke sa langt hentet en forbindelse som det ser ut til. Tenk deg en haug med gutter som spiller craps pa en fortau. De er alle hunched over terningene – ikke helt sittende, ikke helt knelende. Hver spiller er, for a lane en setning fra John Milton, «knep [ting] som en pute.»

(Ta en pause for en stund, mild leser, for a sette pris pa det faktum at jeg na har jobbet i referanser til Chaucer, Shakespeare og Milton i en enkelt artikkel om Craps historie. V r advart om at dette er hva som skjer nar engelskspraklige skriver om gambling.)

Origins of the Modern Game.

Moderne spillere av craps ville ikke ha problemer med a anerkjenne den versjonen som ble populert av Mandeville i New Orleans, men det var fortsatt noen rynker som Mandeville ikke hadde helt stryket ut. Skriv inn en amerikansk terningprodusent ved navn John H. Winn, som introduserte passet / ikke passere mekaniker pa 1860-tallet.

Med den endringen (sammen med en handfull andre tweaks) ga Winn oss den versjonen av craps som vi fortsatt spiller i dag. Craps var utrolig popul r fra 1860-tallet til 1970-tallet, men til tross for a v re et av de mest spennende kasino tilbudene, har craps mistet grunnen til andre spill i flere tiar. Mange gamblingeksperter spekulerer pa at unge velger a ikke l re a spille craps fordi det virker komplisert og skremmende.

Det er synd hvis det er sant fordi de beste spillene i craps er utrolig lett a forsta. Craps blir bare komplisert nar du begynner a betale oppmerksomhet til alle de lunte propetene som favoriserer huset med en latterlig margin. Du kan absolutt spille (og nyte) craps uten a bekymre deg for noen av de galne terminologiene, og du kan (og burde) bare ignorere eksotiske spill.

Men kanskje folk ikke skiller seg bort fra craps fordi spillet skremmer dem. kanskje de bare styres mot andre spill (spill med bedre odds for huset) av kasinoene. En 2013-studie utfort av University of Las Vegas i Nevada fant at mens craps sto for nesten 30% av casinoinntektene i 1985, genererte det mindre enn 10% av casinoinntektene i 2012.

«Gulvplass» -problemet.

Pa samme mate som dagligvarebutikker ma avgjore hvor mye hylleplass a tilegne seg til Coke vs. Pepsi, ma kasinoer vurdere gulvplassen tatt opp av et crapsbord og mannskapet som er involvert i a bemanne det vs. det enkle a installere en annen handfull av spilleautomater. Siden de smarte spillene i craps er blant de sikreste spillene som er mulige i et kasino, ville det ikke overraske meg a vite at den avtagende populariteten til spillet har mye mer a gjore med de som administrerer kasinoer enn de som beskytter dem.

Men selv om kasinoene ikke vil ha craps, er de fast med det fordi det er en del av det som definerer kasinoopplevelsen. Det er uten tvil mer spennende enn noe annet kasino-tilbud, og statistikere kan vise at nar de spilles intelligent, gir det folk bedre sjanse til a bryte selv enn omtrent enhver annen gamblingaktivitet (kort for a bli ekspert pa blackjack). For de to grunner, kanskje amerikanere vil spille craps i sa mange arhundrer som den engelske spilte fare.

Gratis spillspill.

Premium-valg.

Copyright © 2008-2017 OddsShark. Alle rettigheter reservert.


Hei! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi forbereder det for deg. Prøv her nå!